Vervolg ontwikkelingen vervanging nieuwe tramstellen en perrons.
We schrijven nu halverwege de maand juni 2020, en het blijft flink tobben met de vernieuwingen van de sneltram!
Zelfs op 13 juni weer een uitgebreid artikel in het A.D. met de nodige commentaren en geschiedenis tot nu toe van de ontwikkelingen met de sneltram.
Ook de politiek in de gedaante van dhr.H. ter Horst (PVDA) is op de barricade om de knelpunten weer breder onder de aandacht te krijgen.
Helaas heeft de medewerkster van de Provincie haar huiswerk niet goed gedaan en oppert dat de Provincie nooit contact heeft gehad met de belangenverenigingen Solgu en het P.O.G.
De belangenverenigingen van zowel Utrecht als IJsselstein zijn vanaf het begin bij de provincie aandacht wezen vragen voor de toekomstige tramstellen en perrons.
Dan ook elke keer gekomen met vragen, tips, rapporten, tweede kamer vragen, info buitenland en Nederland over de nieuwe tramstellen en perrons en hoe het werkt.
Dan is er ook bij de proefopstelling geweest in de remise Nieuwegein waar een nieuw tramstel was geplaatst om te testen.
Daar kwamen maar liefst 140 knelpunten in een gedegen rapport opgesteld door dhr. J Haug later uit voort.
Helaas heeft de Provincie nooit een stap ondernomen over e.v. aanpassingen, de reden van de mensen die contactpersonen waren van de trambouwer was dat ze de robotstraat niet meer konden aanpassen!
Nu zijn we weer verder in de tijd en na schriftelijke vragen gesteld in de raadsvergadering deze maand ( juni2020) en krantenartikelen, is de zaak in beweging gekomen en heeft de provincie nu laten weten dat ze dus wel contact hebben gehad met de belangenverenigingen en e.v gaan werken dat er toch een plaat gaat komen om de mensen veilig in en uit te helpen.
Wel maken ze gelijk bezwaar dat de chauffeur dus weer van zijn plek moet komen en er tijdsverlies gaat optreden in de rijtijden.
In de maand oktober zal de provincie met een antwoord op alle ontwikkelingen naar buiten gaan komen.
We houden u op de hoogte,
bestuur P.O.G.